sobota, 17 listopada 2012

Placuszki z komosy ryżowej

Od kilku dni przymierzałam się do zrobienia placuszków z komosy ryżowej (zainspirował mnie przepis Marianny z manomani.pl). Trochę zmodyfikowałam jej przepis i zrobiłam swoją wersję.

Składniki:
szklanka ugotowanej komosy ryżowej
szklanka startego sera żółtego
szklanka rozgniecionego twarogu
1 starta cukinia 
2 jajka
5 łyżek mąki
2 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka tymianku
2 ząbki czosnku
sól i pieprz
olej do smażenia

Ugotowaną komosę ryżową (gotuje się jak ryż ok.15-20 minut) łączymy z serami, odciśniętą cukinią, posiekanym czosnkiem, jajkami i mąką, następnie przyprawiamy. Formowanie palcuszko-burgerów było dla mnie dość trudne i na początku rozwalały mi się na patelni, dlatego później zaczęłam obtaczać je w niewielkiej ilości mąki. Smażenie trwa dość krótko, po 2-3 minuty z każdej strony. 


Burgery wyszły bardzo smaczne, lekko pikantne i sycące.
Polecam ;)

Przy okazji chciałam polecić http://manomani.pl/kuchnia.html :)

1 komentarze:

Kasia pisze...

nigdy nie jadłam komosy ryżowej... ciekawe.

już się nie mogę doczekać własnego Internetu, to będę w końcu mogła wrzucać przepisy!

Prześlij komentarz

© 2011 spotkajmy się w kuchni, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena